Adverteren – Richting huisartsen en apothekers

Uitgegeven door
Uitgeverij Flexx B.V.

Redactieadres
Postbus 1366
5200 BK ’s-Hertogenbosch
t. 073 613 20 34
moniek@uitgeverijflexx.nl

Hoofdredacteur
Bastiaan Witvliet
t. 073 613 20 34
b.witvliet@uitgeverijflexx.nl

Bladmanager & Advertentieverkoop
Moniek Jakobs
t. 073 613 20 34
moniek@uitgeverijflexx.nl

Doelgroep
Praktijkhoudende huisartsen, openbaar apothekers, ziekenhuisapothekers, apotheekhoudende huisartsen.

Verschijningsfrequentie
10 x per jaar

Formule + verspreiding: FarmaMagazine is een magazine (10 x per jaar) en website voor praktijkhoudende huisartsen, openbaar apothekers, ziekenhuisapothekers, apotheekhoudende huisartsen. FarmaMagazine verschijnt 10 x per jaar als een fysiek magazine. Online bezoekt u ons 24/7 op www.farma-magazine.nl.
Zowel in het magazine als op de website houden wij onze lezers en bezoekers op de hoogte van ontwikkelingen in de farmaceutische zorg in de eerste lijn, maar ook van de nieuwste technologieën, farmaceutische noviteiten en ondersteunende producten. Alle relevante farmacotherapeutische richtlijnen en standaarden worden door FarmaMagazine geduid en er worden handvaten gegeven om deze ook daadwerkelijk in de praktijk toe te passen.

Huisartsen en apothekers: Het FTO – FarmacoTherapeutisch Overleg – tussen huisartsen en apothekers wordt steeds belangrijker en het aantal huisartsen en apothekers die met regelmaat samenkomen in plaatselijke of regionale groepen om te overleggen over het voorschrijven en verstrekken van medicatie groeit. FarmaMagazine wil een bijdrage leveren aan deze ontwikkeling. FarmaMagazine wil huisartsen en apothekers ondersteunen, stimuleren, richting geven en inspireren bij de FTO-gesprekken. Dit levert relevante artikelen op die zeer zinvol zijn bij de invulling van de farmacotherapeutische keuzes die zij dagelijks moeten maken.

Verspreiding: FarmaMagazine verschijnt tienmaal per jaar en wordt via controlled circulation kosteloos aangeboden aan praktijkhoudende huisartsen, openbaar apothekers, ziekenhuisapothekers, apotheekhoudende huisartsen.
FarmaMagazine voldoet volledig aan de CGR-norm (Code GeneesmiddelenReclame).

Nr.              Aanleveren advertenties                 Verschijningsdatum
2019
1.                 18 januari 2019                                            februari  2019
2.                22 februari 2019                                          maart 2019
3.                22 maart 2019                                              april 2019
4.               19 april 2019                                                  mei 2019
5.                17 mei 2019                                                   juni 2019
6.                21 juni 2019                                                  juli 2019
7.                23 augustus 2019                                       september 2019
8.                20 september 2019                                    oktober 2019
9.                18 oktober 2019                                         november 2019
10.              22 november 2019                                    december 2019

OPLAGE
7.050 + : Praktijkhoudende huisartsen, openbaar apothekers, ziekenhuisapothekers, apotheekhoudende huisartsen.


ADVERTENTIETARIEVEN IN 2018/2019 (MAGAZINE)
Advertenties                   
1/4 pagina:                           € 1.522,–(prijs per plaatsing, excl. BTW)
1/2 pagina:                           € 2.173,– (prijs per plaatsing, excl. BTW)
1/1 pagina:                          € 3.620,– (prijs per plaatsing, excl. BTW)
2/1 pagina:                          € 6.699,– (prijs per plaatsing, excl. BTW)

Cover 04:  + 15%  •  Cover 02:  + 10%  •  Cover 03:  + 10%

Advertorials
Advertorials in FarmaMagazine worden in hetzelfde opmaakstramien opgemaakt als de redactionele artikelen. Hierdoor wordt uw advertorial beter gelezen. Bovenaan in de rubriekkop wordt de zin ‘Dit artikel is tot stand gekomen i.s.m. …’ geplaatst.

Advertorials
1/1 pagina:                   € 4.163,–(prijs per plaatsing, excl. BTW)
2/1 pagina:                   € 7.700,–(prijs per plaatsing, excl. BTW)
Prijs is inclusief opmaak. Exclusief tekstontwikkeling en eventueel foto- en beeldmateriaal.

Aanleverspecificaties
– Formaat:
1/4 pagina: 91b x 126h mm
1/2 pagina: 186b x 126h mm
1/1 pagina: 210b x 270h mm
2/1 pagina: 420b x 270h mm
Bijsluiter: 91b x 126h mm
– Advertenties: Certified PDF, MagazineAds_1v2 met 5 mm omloop, met paskruizen en snijtekens
– Advertorials: Teksten: Microsoft Word
– Fotografie: Minimaal 300 dpi, cmyk (geen PMS), JPEG, TIFF, EPS, PIC
– Logo: Vector EPS of zie fotografie


ADVERTENTIETARIEVEN ONLINE IN 2019
(www.farma-magazine.nl)
Bannertarieven
Leaderboard (728×90):               € 750,– (prijs per maand, excl. BTW)
Rectangle (300×250):                 € 650,–  (prijs per maand, excl. BTW)
FloorAd (468×60):                     € 450,– (prijs per maand, excl. BTW)
Layer:                                        Op aanvraag
CornerAd:                                 Op aanvraag
Partnerlink:                              € 2.400 (per jaar, excl. BTW)

Advertorials
Product/dienst advertorial:    € 1.430,– (prijs per plaatsing, excl. BTW)

Blog
Een blog is de perfecte manier om te laten zien waarom (toekomstige) klanten uw organisatie moeten kiezen in plaats van de concurrenten. Door het informatieve periodieke karakter van een blog kunt u een directe connectie opbouwen met bezoekers van Farma-Magazine.nl, door relevante informatie te geven zoals handige tips of nieuws over projecten waar uw organisatie aan werkt. Hierdoor positioneert u uzelf en uw organisatie als een expert in uw werkveld. Zo wordt uw blog een waardevolle bron van informatie, die u en uw organisatie vertegenwoordigt. Door te bloggen op Farma-Magazine.nl heeft u direct toegang tot apothekers, ziekenhuisapothekers, apothekersassistenten en huisartsen.

Blog    € 120,– (prijs per plaatsing, excl. BTW)*
* minimale afname 12 blogs. Als u meer dan 12 blogs afneemt bieden we een korting, deze is op aanvraag.

Het schrijven en bijhouden van een blog kost tijd. Heeft u die tijd niet, laat uw blog schrijven door een ghost blogger. Een van de ervaren FarmaMagazine redacteuren helpt u hier graag bij.
Ghost blogger    € 195,– (prijs per blog van ±300 woorden, excl. BTW)

Whitepapers
Wilt u op een eenvoudige en efficiënte manier in contact komen met beslissers die op het punt staan te investeren in uw product of dienst? Plaats dan uw whitepaper in de FarmaMagazine whitepaper bibliotheek. Een whitepaper is een document van meerdere A4-tjes waarvan u de inhoud graag wilt delen met apothekers. Degenen die de whitepapers openen vormen de zg. ‘leads’. Maandelijks ontvangt u hiervan een overzicht.

Live zetten per whitepaper:           € 250,-   (excl. BTW)
Tarief per gekwalificeerde lead:    € 50,-   (met een maximum van € 2.000,-, excl. BTW)

Leveringsvoorwaarden: Op al onze overeenkomsten en offertes, hoe ook genaamd zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.