Column ApotheekPartners: Wat is jouw vraag?

Apotheek PartnersWant vragen krijgen we veel. De vragen die aan ons gesteld worden lopen erg uiteen. Alleen al qua organisaties; openbare apothekers en apotheekketens, maar ook bijvoorbeeld farmaceuten, groothandels, baxterbedrijven en apothekersverenigingen. De op dit moment meest gestelde vraag is of wij implementatietrajecten willen uitvoeren. Bijvoorbeeld wanneer er een product (bv een softwareprogramma) wordt verkocht aan een apotheek. De installatie is één, maar de uitvoering en nazorg is een tweede. Als het aan dit laatste ontbreekt, heb je niet de optimale winst van het product. Wat jammer is voor de apotheek én voor het product.

Hogere omzet met kwaliteit!
Het hogere doel is natuurlijk altijd meer omzet en kwaliteit. Dit kan op meerdere manieren. Wij bieden hiervoor verschillende oplossingen aan in de vorm van diensten, producten en trainingen. Die direct of indirect winst zullen opleveren. Een Track&Trace-systeem levert tijd, kwaliteit en professionaliteit op. En een LEAN-training ook. Terwijl een klanttevredenheidstraining/verkooptraining direct geld in het laadje kan brengen.

Vastgeroest
En vanzelfsprekend moet een hoger doel eerst een goede fundering hebben. Want wat moet de apotheker in 2014 doen om zich te onderscheiden? Hoe kan de apotheker het hoofd boven water houden? Alle vragen die we krijgen zijn eigenlijk een afgeleide van deze vraag. Wat moet je doen en hoe moet je het doen? Maar belangrijker is misschien nog wel ‘waarom’ moet je het doen?

Betweterig of juist niet?
We weten het allemaal zo goed. De een heeft een nog mooiere filosofie dan de ander.
Het valt keer op keer op dat apothekers ontzettend mooie ideeën hebben over de toekomst van de apotheek. Maar wat wij steeds zien gebeuren is wanneer het puntje bij paaltje komt, er weinig apothekers opstaan om daadwerkelijk iets te doen. En dat die ontzettend mooie ideeën op het bureau blijven liggen en langzaam maar zeker de prullenmand ingaan.

Begrip
Zeer begrijpelijk aan de ene kant, door alle maatregelen die steeds weer worden opgelegd, de hoge werkdruk, de hoge lasten, etc. Maar wel jammer, want we hebben het wel nodig in de farmacie. Dat we opstaan en gaan doen waar we goed in zijn. De apotheek heeft een centrale positie in elke wijk en dat moet elke zorgverzekeraar, elke patiënt en elke medezorgverlener en wie dan ook zo zien. Niemand is beter in die farmaceutische zorgverlening, dus gaan we opstaan en doen wat nodig is.

Helpen
Dus laten we de handen ineen slaan. Alle kleintje beetjes helpen. We moeten samen sterk staan en ervoor gaan. We helpen graag om net dat stukje extra te bieden om die extra omzet en uitstraling te bieden. Dus heb je hulp nodig bij het trainen van je personeel, bij het optimaal gebruiken van baxter, bij je receptgang of bij het opzetten van projecten? We horen het graag!

Neem eens een kijkje op onze website voor meer informatie en om kennis te maken met ons: www.apotheekpartners.nl

Auteur: redactie
Categorie: Columns Commercie
Tags: ,

Plaats een Reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *