Dé ideale apotheek

Apotheek PartnersWat is dat?
Tja, dat is natuurlijk een ruim en subjectief iets. Wat voor de één ideaal is, is voor de ander niet ideaal. Daar kunnen we lang en breed over discussiëren, maar wat wel een feit is in onze ogen is dat de apotheek een nog prominentere rol zou moeten krijgen binnen de gezondheidszorg. Hoe je dit vervolgens vorm wilt geven in een apotheek, is dan het tweede verhaal. Maar over het eerste moeten we het toch eens zijn met elkaar.

Roerend eens!
Wij hebben sinds onze start al heel wat apotheken van binnen mogen bekijken. En over één ding zijn we het eens met elkaar; ze zijn allemaal erg verschillend. Maar ook vóór onze start zagen we al veel apotheken van binnen. Van daaruit is ook Apotheek Partners ontstaan. We zagen veel kansen en mogelijkheden binnen de apotheek. We willen graag dat de apotheek de waardering krijgt die hij verdient binnen de gezondheidszorg.

Hoe creëer je de ideale apotheek?
Als je kijkt naar al die verschillende apotheken dan is hier niet één en dezelfde manier voor te bedenken. Alleen al door de locatie van de apotheek niet, door de verschillende apothekers, door de verscheidenheid binnen het team, door alle externe partijen rondom een apotheek en regionale verschillen. Maar er zijn wel heel veel mogelijkheden te bedenken voor elke afzonderlijke apotheek. Dat is wat deze branche zo bijzonder maakt en interessant om in te werken.

Praktijkvoorbeeld
Manon: “Ik was laatst in een apotheek waarbij we het over de klanttevredenheid gekregen en dat de apotheker graag de wachttijden wilde verkorten. Track & Trace (Recept Locatie) is daarvoor een oplossing. De apotheker was zo enthousiast dat ik, voor ik het wist, achter hem aan reed naar de andere vestiging om te kijken of het daar geïnstalleerd kan worden. De apotheker was erg enthousiast”. Het voelt goed om samen met apothekers te werken aan verbeteringen. Niet alleen de mogelijkheden in kaart te brengen, maar ook daadwerkelijk iets voor ze doen.

Reacties
Ook aan de telefoon reageren apothekers enthousiast op ons: “Wat fijn, eindelijk een partij om ons te helpen, een heel goed idee en concept.” Daar worden we natuurlijk heel erg blij van, maar er zijn ook apothekers die nu nog geen interesse hebben en dat snappen we ook wel. Ze kennen ons nog niet goed genoeg en misschien kunnen wij ons op dat moment, aan de telefoon, niet voldoende zichtbaar maken.
Want draait het daar niet voor ons beide om? Dat we zichtbaar zijn? Zichtbaar voor een patiënt of een klant, zichtbaar binnen de gezondheidszorg, zichtbaar in een dorp of stad, etc. De ideale apotheek bestaat natuurlijk niet. Maar wie niet gezien wordt, valt niet op. Wij helpen graag de zichtbaarheid te vergroten, waar dan ook.
Blijf ons volgen via deze maandelijkse blogs, want we gaan vast nog een hoop meemaken in al die verschillende apotheken.

 Manon Krikhaar, Saskia ter Buurkes de Vries – Ariaans en Mijke de Bruijn – Hietkamp
www.apotheekpartners.nl

Auteur: redactie
Categorie: Columns

Plaats een Reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *