De vrijage tussen Mediq en Jumbo

Supermarkten en apothekers. Wordt dat ooit een succesvol huwelijk? In het verleden zijn er tal van pogingen geweest om apotheek en retail samen te voegen. Zonder resultaat. En nu proberen Mediq Apotheek en Jumbo het opnieuw. In Breda werd eind maart Jumbo Foodmarkt geopend. De klant kan tot 22.00 uur met een bezoek aan de supermarkt het medicijnkastje vullen met producten en geneesmiddelen van Mediq. Het gaat nog om een proef. Maar wat als de resultaten van het eerste servicepunt van Mediq Apotheek in Jumbo Foodmarkt aanslaan? Is een uitrol naar andere Jumbovestigingen mogelijk. Esther de Bruijn, formulemanager van supermarktketen Jumbo en Anco van Marle, directeur commerciële zaken van Mediq Apotheek vertellen de strategie achter een succesvol huwelijk.

Lees het volledige artikel in FarmaMagazine 4, vanaf half mei op de mat.

Gerelateerde berichten

  • Actueel: Het huwelijk tussen food en farmaActueel: Het huwelijk tussen food en farma Als de resultaten van het eerste servicepunt van Mediq Apotheek in Jumbo Foodmarkt in Breda aanslaan, dan is een uitrol naar andere Jumbovestigingen mogelijk. “We kijken of er meerdere […]
  • Overleven door fuseren of overnemenOverleven door fuseren of overnemen Farmacie is toch een mannenwereld? Maar een enkele keer steekt een vrouw het hoofd boven het maaiveld uit. In Amsterdam heeft apotheker en ondernemer Marjan Terpstra met haar De Laraisse […]
  • ‘Blijf weg van de webshop’‘Blijf weg van de webshop’ E-commerce als verdienmodel in de farmacie slaat niet echt aan. Initiatieven als nationaleapotheek.nl zorgden een aantal jaren terug wel voor enig rumoer, maar echt aanslaan deden ze […]
  • Regie bij de poliklinische apotheekRegie bij de poliklinische apotheek Er gaat nog steeds veel mis bij opname en ontslag van patiënten in het ziekenhuis. Daar willen zorgverzekeraar Menzis en de (poli)klinische apotheken iets aan gaan doen. Het aantal missers […]
  • Diabetesvereniging roept apothekers tot de ordeDiabetesvereniging roept apothekers tot de orde BRANDBRIEF NAAR KNMP EN FHI – “We riskeren prutszorg”, “Wij maken ons ernstig zorgen” tot “Het behalen van een goede marge is kennelijk belangrijker dan de gezondheid van de patiënt.” Het […]

Auteur: redactie
Categorie: Aankondigingen

Plaats een Reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *